• info@gsma24.pl
  • +48 74 851 34 99
  • al. Niepodległości 14, 58-100 Świdnica

Sytuacja na polskim rynku pracy pozostawia wiele do życzenia. Znalezienie stabilnego zatrudnienia z godnymi zarobkami jest marzeniem wielu, dlatego coraz większą popularnością cieszy się zawód opiekunki osób starszych. To zajęcie gwarantujące wysokie zarobki i pewne zatrudnienie. Szybko postępujący proces starzenia społeczeństwa sprawia, że osoby podejmujące się tego zajęcia nie narzekają na niedobór ofert pracy. Jak jednak zostać opiekunką osoby starszej? Jakie kwalifikacje musi posiadać idealny kandydat na to stanowisko? Zapraszamy do dalszej części artykułu.

Opiekun osób starszych, kim właściwie jest?

Mianem opiekuna osoby starszej nazywamy pracownika, który zajmuje się codzienną opieką i pielęgnacją seniorów w środowisku domowym. Warto podkreślić, że opiekun to też towarzysz, który organizuje swojemu podopiecznemu wolny czas. Osoba, która chce podjąć zatrudnienie na tym stanowisku powinna spełnić pewne wymagania. Podstawowym kryterium jest chęć do świadczenia pomocy i opieki osobie starszej. Opiekun musi wyróżniać się cierpliwością i empatią, gdyż podopieczni to osoby, które są w podeszłym wieku, a co za tym idzie borykają się z różnego typu schorzeniami. Ich stan zdrowia często uniemożliwia im wykonywania wielu czynności życia codziennego. Dlatego wyrozumiałość to też bardzo istotna cecha każdego kandydata na opiekuna.

Jak zostać opiekunką osoby starszej w Niemczech?

Podjęcie zatrudnienia w charakterze opiekuna osoby starszej wymaga nie tylko posiadania pewnych cech charakteru, ale też doświadczenia. Nie musi to być jednak tylko praktyka zawodowa. Za doświadczenie uznawane jest też sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny. Kandydaci, którzy nie posiadają tego typu doświadczenia mogą zdecydować się na odbycie kursu opiekuna osoby starszej, który umożliwia zdobycie wiedzy i praktyki w zakresie świadczenia opieki nad seniorem. Chcąc podjąć zatrudnienie w Niemczech należy posiadać komunikatywną znajomość języka niemieckiego, która jest niezbędna, by swobodnie realizować obowiązki zawodowe. Oczywiście i w tej kwestii potencjalne opiekunki mogą odbyć kursy językowe z ukierunkowaniem na podjęcie zatrudnienia. Dodatkowe atuty to posiadanie czynnego prawa jazdy, które w wielu ofertach pracy jest wymagane.

Jak przebiega proces rekrutacji opiekunek osób starszych?

Praca dla opiekunek to marzenie wielu osób poszukujących zatrudnienia, dlatego warto wyjaśnić, jak przebiega proces rekrutacji na to stanowisko. Pierwszym krokiem jest zawsze aplikowanie przez kandydata do wybranej firmy świadczącej pośrednictwo pracy. Należy złożyć CV lub po prostu podjąć kontakt telefoniczny, e-mailowy. Następnym etapem rekrutacji jest rozmowa kwalifikacyjna, która umożliwia poznanie doświadczenia kandydata, a także sprawdzenie umiejętności językowych. Jeśli aplikujący wpisuje się w oczekiwania firmy oferującej zatrudnienie zostaje też przeprowadzona rozmowa mając na celu poznanie predyspozycji psychofizycznych, które umożliwią dopasowanie odpowiedniego podopiecznego. Kolejnym krokiem jest zaprezentowanie profilu seniora wraz z omówieniem jego stanu zdrowia i podstawowym zakresem obowiązków. Tak w skrócie wygląda rekrutacja opiekunki osoby starszej. Należy jednak podkreślić, że w zależności od doświadczenia osoby aplikującej, a także wymagań firmy rekrutującej proces ten może się nieco różnić.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*