• info@gsma24.pl
  • +48 74 851 34 99
  • ul. Wałbrzyska 12, 58-100 Świdnica

Opiekunka osoby starszej to zawód, który stale zyskuje na popularności. Szybko rosnące zapotrzebowanie na usługi opiekuńcza sprawia, że firmy świadczące pośrednictwo pracy wyrastają, jak przysłowiowe “grzyby po deszczu”. Czym kandydat powinien kierować się przy wyborze firmy, z którą podejmie współpracę? Oto kilka przydatnych wskazówek, które ułatwią wybór osobom szukającym pracy.

Mądry wybór firmy = pewne zatrudnienie i wysokie zarobki

Dobór odpowiedniej firmy oferującej pracę za granicą to bardzo ważny moment dla osób poszukujących zatrudnienia. Oferty pracy dla opiekunek w Niemczech kuszą możliwościami zarobku przez co czujność potencjalnych kandydatów ulega uśpieniu. Niestety pochopne podjęcie decyzji w zakresie doboru pośrednika może skończyć się fatalnie dla pracownika. Oto kilka wskazówek, którymi warto kierować się wybierając firmę oferująca pracę za granicą w charakterze opiekunki:

  • doświadczenie – każdy kandydat powinien bezwzględnie zaczerpnąć informacji na temat doświadczenia danej firmy na rynku pośrednictwa pracy. Im dłuższy staż, tym korzystniej dla pracownika. Kiedy firma od niedawna prowadzi działalność warto dokładniej sprawdzić ją przed zawarciem umowy.
  • legalność – zawsze sprawdzajmy, czy firma jest zarejestrowana w oficjalnych rejestrach podmiotów gospodarczych. Brzmi absurdalnie? Nic bardziej mylnego, każdy kandydat musi mieć pewność, że podpisuje umowę z firmą legalnie działającą. Zapytajmy się o NIP lub numer KRS i sprawdźmy dokładnie status działalności w internetowym KRS lub rejestrze REGON.
  • strona internetowa, biuro – dobrze prosperujące firmy świadczące pośrednictwo pracy posiadają strony internetowe, które są na bieżąco aktualizowane. Sprawdźmy, czy widnieją na nich dane kontaktowe do pracowników, konsultantów, a także dane rejestrowe firmy. Aktualne oferty pracy dla opiekunek w Niemczech to znak, że firma funkcjonuje. Warto też sprawdzić, czy pod podanym adresem istnieje biuro danego pośrednika. Upewnijmy się, jak sprawnie odbywa się też kontakt telefoniczny, by mieć pewność, że w razie kłopotów kontakt z biurem nie będzie utrudniony.
  • formalności – wyjazd do pracy musi zawsze następować po zawarciu umowy. Każdy kandydat powinien się upewnić, jaki rodzaj umowy oferuje wybrana firma. Bardzo ważną kwestią jest też ubezpieczenie i jego wysokość. Upewnijmy się, czy wysokość zarobków i termin płatności jest wpisany w umowę. Warto też zaczerpnąć informacji o przejeździe do pracy i powrocie do kraju, firma powinna gwarantować wsparcie dla pracownika w tym zakresie. Każdy kandydat powinien uważnie czytać podpisywaną umowę, wszelkie niejasności powinny zostać wyjaśnione.
  • opinie – dobre rekomendacje od pracowników to najlepsza reklama każdej firmy. Nie bójmy się prosić o przedstawienie takowych referencji. Sprawdźmy też co internauci piszą na temat danej firmy w internecie. Na opinie zamieszczane w sieci należy jednak uważać, gdyż mogą być fabrykowane przez samą firmę lub konkurencję.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*